miercuri, 4 august 2010

Sunt satul!!...

Sunt satul de parerile proaste despre teatru! Multi vorbesc,dar putini cunosc...
Este adevarat: "Gura lumii nici pamantul n-o astupa!",dar de multe ori imi vine sa ma duc sa ma inchid intr-o camera ,ca sunt satul de tot felul de pareri proaste despre teatru. Multi nu inteleg ce inseamna, "A fi actor",si e un mare pacat. Ei nu inteleg ca noi ne aruncam cu capul inainte@! D,a stiu milionar n-o sa fiu ever,din asta,dar nu ne uitam numai la bani.
Sa joci pe scena sau in film,este magnific si da stiu nu spun noutati,dar sa poti da viata unui personaj pe scena,este cu adevarat fascinant,pentru ca il faci sa respire, sa se miste, sa vorbeasca prin corpul tau. Pentru mine este ca o rupere de realitate,pt ca din acel moment nu mai sunt Antonio, sunt personajul. Poate pt multi pare un cliseu,ceea ce scriu eu aci,dar pt mine este un adevar frumos.
Merg pe strada si intalnesc tot felul de cunoscuti, oameni care -mi sunt prieteni,amici, vecini,etc. Unii ma intreaba daca am luat bac-ul ,daca am intrat,dar atunci cand aud de teatru raman uimiti...oare de ce ?? Este o meserie obisnuita, pt ca este la fel ca la serviciu. Exact cum se duc unii la birou ,eu o sa ma duc la teatru. Unii, parca incerca sa ma ajute, sa ma fiu optimist,dar unii ma ironizeaza,fac mici glumite,dar am descoperit ca oamenii sunt ciudati. Au diferite reactii. Doctorul meu(este femeie) de familie, a zis ca sunt special si ca sunt singurul ei artist, pana in acest moment, m-am simtit bine, de ce sa mint. N-o sa fiu ipocrit, sa ascund faptul ca ma simt bine atunci cand lumea imi aduce laude pt ceea ce fac, ieri de pilda, asteptam un prieten sa vina din casa, sa mergem sa ne intalnim cu o colega de-a mea de la de la facultate,dar in acest moment o femeie ,care ma cunostea mi-a spus ca m-a vazut la tv, si ca i-a placut. Pentru moment am ramas surprins,placut surprins,pentru ca nu stiam despre ce este vorba ,dar la urma mi-am amintit... automat ca am multumit pentru laude. La fel de bine m-am simtit si atunci ,cand un film facut de mine, a aparut la tv, pe doua posturi , sa le spunem mai ciudatele , OTV si DDTV. Nu credeam in veci, ca o se uite cineva,dar am ramans placut surprins atunci cand am venit la scoala si unii profesori m-au felicitat. Ce vreau sa iasa in evidenta?Nu faptul ca apar la tv , ci faptul ca este minunat atunci cand vezi ca poti sa bucuri un om, ca il faci sa se simta bine.
Un alt lucru ,care ma enerveaza ,este faptul ca lumea inca are o idee preconceputa despre teatru de papusi, bun eu nu mai dau si imi pare rau,dar lumea vede asta ,ca o meserie nefolositoare. Am incercat sa le explit celor care au venit cu astfel de idei sau poate aveau dubii,daca sa dea la papusi,ca nu este asa. Oameni buni, o spun aci si sper s-o spun pentru ultima oara, A fi actor -papusar, inseamna -A fi ,inainte de toate ACTOR,materiile sunt aproape aceleasi,ba chiar exista avantaje, capeti cu timpul o dexteritate,inveti sa modulezi, etc. La actorie nu inveti de multe ori asta.
Asta nu inteleg cei din jur. Nu trebuie sa ne strambam,sa radem sau sa facem alte lucruri, pentru ca teatrul ne ajuta in viata.Normal, asta tine cumva si de educatie.
Inchei spunand un lucru: " Daca sunteti sictiriti de chilotarelile de la tv, incercati sa mergeti la teatru, bine nu acum , ca e vacanata pt toata lumea,dar din toamna mergeti, nu aveti nimic de pierdut", am inchis citatul. Bafta mie ! :D

Niciun comentariu: