miercuri, 4 august 2010

Actorie in Romania ?!

Am fost sa vad trupa de teatru de amatori ,care s-a infintat aci in oras. Liderul este unu din profii mei d'aci.
Lucreaza piesa -Logodnicele aterizeaza la Paris-de Marco Camoletti, e frumoasa pentru ca este o comedie spumoasa,dar a fost pusa si para pusa in numeroase distributii,pana acum .
Chiar si eu am jucat, a fost examenul meu de sfarsit. Bun, acum nu vreau sa fiu rau, dar trupa nu este asa cum ma asteptam eu,textul nu prea se stie si ei spun ca termina pana la sfarsit de octombrie, s-o bage in stagiune,dar eu nu cred lucrul asta.
Multi or sa spuna ca sunt rau,dar nu sunt, spuna doar ce -am vazut...bine recunsoc efortul lor si ma inchin in fata initiativei. Multi dintre ei au serviciu,pt decor au muncit cu manutele lor sa-l faca si costumele la fel si le-au facut pe banii lor, la sfarsit urmand sa le lase ca recuzita. (aci ar fi de comentat,dar ma abtin). Totusi o sa spun asa: Arta in Romania nu este recunsocuta, oamenii astia fac treaba asta benevol,primaria ,chiar daca e criza , putea sa-si baga putin nasul. sunt o gramada de lucruri de care nu avem nevoie si daca aloca niste bani pt recuzita si decor , nu sa fie platiti actorii, lucuruiel putea sa fie gata,dar din pacate e ROMANIA si aci arta nu conteaza. Pacat, pentru ca muncesc ,dar tare mi-e teama ca munca lor o sa fie in zadar, sper sa nu! Am dat si trei palme peste gura. Eu asemenea, pe vremea cand eram la Palat si incercam sa pun spectacole, nu puteam. Invatam textul,repetam,etc.Cand se apropia iesitul in scena, proiectul pica din lipsa de fonduri,dar pe vremea aia eram un copil, care punea piese pt copii. Munca noastra nu era platita, si de asta am ramas singur in trupa si din pacate s-a desfintat, doar cu mine nu se putea face teatru,dar o consider o experienta frumaosa din viata mea. Puritatea cu care gandeam lucrurile, ma facea inocent si credeam ca tot ce zboara se papa. Am vazut in timp ca e mai greu, dar asta nu conteaza. Eu nu am putut sa revolutionez lumea,dar ei sunt mai multi si cred ca au sanse sa faca ceva ,daca muncesc. Le urez tot binele din lume si multa sanatate. Bafta!

Niciun comentariu: