miercuri, 11 august 2010

Joci teatru.

Parca e un facut, de la un timp aud tot mai des replica asta"Joci teatru". Astazi am auzit-o de trei ori. Stau si ma intreb ,unde vad ei asta???
Sa se inteleaga bine,nu trebuie sa joci teatru in viata de zi cu zi,dar lumea nu intelege.
Asta este o replica banala si omu' , atunci cand stie ca esti la teatru,probabil, isi imagineaza ca noi tot timpul jucam teatru. Aflati de la mine nu joaca nimeni teatru sau poate joaca ,dar pentru amuzament, sa faca un pic de misto de cineva sau sa faca vreo farsa,altfel nu vad sensul. Actotul,studentul,etc joaca teatru la facultate,la teatru, a plecat de acolo, gata , nu mai joaca teatru.
Dar in cazul meu, imi inchipui ca de acum incolo o sa aud aceasta replica pana o sa-mi dea pe nas.
Asta e nu am decat sa ma obisnuiesc cu ea, si asa vreau nu vreau o sa faca parte din viata mea, si atunci cand se incing spiritele o sa o aud sigur sau cand vreau sa spun ceva si sunt cat se poate de sincer, aud replica "joci tearu",si atunci parca iti taie aripile. Asta e ! Nu am altceva de facut, decat sa joc teatru! Bafta mie!:D

13 comentarii:

Bogdan spunea...

Asta cum ca lasi personajul in sala de repetitii si tu pelci acasa...e cu dus si intors. O sa pricepi mai bine cand o sa studiezi Stanislavski vs Brecht ;)

EscAleR spunea...

Asa e, replica asta ma bantuie si asta din ce in ce mai rau :-p. Am citit ceva Stanislavski :d

Bogdan spunea...

"Munca actorului cu sine insusi" man :) Tre sa fie Biblia ta. O vand baietii anticari de la universitate la un pret nesimtit rau.

EscAleR spunea...

Stiu! Munca actorului cu sine insusi 2 mil. si Viata mea in arta 1 mil.
Viata mea in arta o gasesc la mine in oras la biblioteca si am fost primu care am luat-o, si cartea e in biblioteca de mai bine de 10 ani=))

Bogdan spunea...

:) Totusi sunt utile. Trebuie sa accepti si teoria. Am vazut oameni nu asa inzestrati, dar care stapanesc bine metodele teoretice din teatrul modern. La ei, teatrul pierde ceva din spontaneitate, din divinitate, insa capata coerenta, demnitate si corectitudine. E un targ echitabil zic eu.

EscAleR spunea...

Da! Nu vrei sa-mi spui asta e. Totusi e bine ca citesti blogul,apropo ce parere ai despre el?? si inca o intrebare la ce clasa terminasi ???
Eu cica sunt la Adriana Popovici :d

Bogdan spunea...

Shefule, chiar nu sunt ala cu blogul. Imi zici daca stii vreo metoda sa-ti demonstrez. Blogul e bun de refulare, si de primit sfaturi. Apropo, pe ala cum ca tre sa o arzi pe gagica venit din Bucale, tot eu l-am dat :)) Parca in ultima vreme te-ai mai trezit, dar i si multe aberatii scrie aici. Nu mi-o lua in nume de rau si nu te supara, tot reclama se cheama ca-ti fac. Dupa cum ti-am mai zis in celalalt post nu am terminat nicaieri. La UNATC, regie, as fi fost la Alexa Visarion (vax, sigur nu mi-ar fi placut) iar la Spiru, actorie, la Vlad Radescu (Popovici e mai ok, cand l-am vazut pe Radescu jucand rolul de amant al Zavorancei intr-o tele-lovela, am orbit). Nu stiu daca Sanda Manu ma colaboreaza cu Spiru, aveai ce invata de la aceasta mare doamna. Lucia Muresan mai era o varianta interesanta, insa din pacate s-a stins cam acum vreo luna. In fine, eu zic ca un pest alta ai nimerit bine si ca sigur vei avea meserie de furat ;)

EscAleR spunea...

Stai linsitit nu ma intereseaza atat de tare. Nu trebuie sa demostrezi nimic.Am inteles,dar treci repede de la o stare la alta.
Stiu ca s-a stins Doamna Lucia, RIP.
Vlad Radescu castiga un ban, asta e o facut-o si p'asta,dar nu l-am mai vazut de atunci. Din cate stiu Sanda Manu preda la Spiru.

Madalina Mantu spunea...

Cum sa nu iubesti teatrul cand unesti cuburile si reconstruiesti ?

p.s si mie mi-e dor :D sa vad ce imi aduce toamna asta :D

Cristian Mihai spunea...

@antonio: nu-ti faci si tu un car de bine si faci un xerox la "Munca actorului cu sine insusui"? Iti dau banii cand ajungi in Bucuresti. (Parca e mai tentant sa citesc o copie xerox decat sa dau 2-3 milioane.)

EscAleR spunea...

Eu gasesc la biblioteca "Viata mea in arta", si din "munca actorului cu sine insusi" nu cred ca-ti trebuie toata. Stiu un student de la papusi,acum e absolvent,zicea pe forum ca o are,poate daca il rog frumos,ne da cartea and ajungem si o tragem la xerox...eu pot sa strag si "Viata mea in arta",seamana cu "Munca actorului...."Vedem,daca nu probabil le gasim la biblioreca:D

Bogdan spunea...

Guys, am "An actor prepares" de Stanislavski, varianta in engleza, in format PDF. Daca va intereseaza sariti si voi cu in mail ca sa v-o trimit. Bafta

Bogdan spunea...

In plus stati calmi. Spiru are toate cartile astea la dispozitie. Alternativ le puteti face rost de la Biblioteca Centrala Universitara.