sâmbătă, 21 august 2010

Scoli de actorie.

Ma revolta un lucru. De la un timp apar foarte multe scoli de actorie,coregrafie ,etc.
Eu o sa va spun asa: "Aceste scoli nu va ajuta,nu sunt recunoscute de Ministerul Culturii si Cultelor,asa ca o faci de dragul de a face o scoala de actorie! Cele recunoscute sunt foarte putine."
Da nu o sa neg profesionalismul celor care predau in astfel de scoli,dar va spun ca nu invatati nimic.
Se merge pe o metoda a marionetei si nu te ajuta in viitor. Da iti poate deschide niste usi,dar foarte putin. Singura scoala pe care ,eu o recomand, e Scoala Populara de Arta. O gasesti in orice oras,si taxa este mica, un 200 de lei pe an. Aci poti invata ceva, au foarte multe sectii( actorie ,canto ,instrumental, desen,etc) si ce este cel mai important cursul tine tot anul scolar,nu doua trei luni.
Aceste scoli private au niste taxe exorbitante.
Stiu ,este fascinant,ca iti ofera anumite oportunitati, faci actorie,dar nu te ajuta,ma repet.
Si eu am facut astfel de scoli, nu am invatat nimic,asa ca nu aruncati banii pe fereastra.
Scopul acestui post nu este acela de a va face sa renuntati la ideea de a face astfel de scoli, alegerea e a voastra,dar nu va grabiti.
Eu am o astfel de scoala si n-o sa-i dau numele, este o scoala privata,ea exista in continuare.Profesoara a fost ok,dar sedintele se faceau mai mult vorbind despre teatru,ci nu invatand ceva util.
Am facut o mica serbare de craciun,si un film pe care l-am prezentat la sfarsit , actritei Stela Popoescu. La inceput ea a spus ca o sa fie la orele noastre,dar pana la urma am avut doar un preparator,pe diploma este trecut si Florin Piersic Jr.,dar nu l-am vazut la fata.
In doua luni am lucrat niste exercitii de dictie si putina miscare,dar in rest nimic!
La Scoala de Arta, am facut doi ani si am facut de toate: euritmie, vorbire,istoria teatrului,etc . Am dat chiar si lucrari de control,deci am avut un curs mai mult decat complex,plus ca la sfarsitul fiecarui an aveam si examen , in care trebuia sa aratam ce am invatat si sa jucam o piesa de teatru.
Acestea fiind spuse...in mana voastra sta alegerea. Bafta !

Niciun comentariu: