duminică, 26 decembrie 2010

Actoria??? Multe intrebari!

Sunt intrebat mereu : "De ce am ales actoria???," Oare se merita sa faci actorie in Romania??".
Asta e alegerea mea! Am riscat totul pe o carte... O sa fac actorie pentru ca simt, pentru ca-mi place, nu ma intereseaza partea materiala, cel putin momentan...
Am descoperit,ca viata e grea si te fute cand nu te astepti. Nu m-am gandit la partea materiala,credeti-ma! Nu se merita sa-mi fac nervi, pentru ca in Romania, actorul roman este tratat cu curu, asta e adevarul!
In fiecare an sunt foarte multi candidati la statutul de student la actorie...Eu ma intreb,daca se merita?? Adica, nu se merita sa suporti niste chestii ,daca nu iti place cu adevarat ceea ce urmeaza sa faci-ACTORIE! Vorbesc cu oameni dornici sa faca teatru, la mine in oras , pe internet...ma contacteaza sa ma intrebe cum e examenul de admitere, ce materii se fac in facultate, daca am bibliografia pentru examen, etc. Profit de acest lucru si le spun cum e, pentru ca e o lume nestiuta. Am vazut-o si eu abea dupa... E o lume putin mai urata, nu e plina de flori si aplauze. Nu vreau sa descurajej pe nimeni,dar din pacate asa e...Trebuie sa suporti multe, trebuie sa-ti intaresti psihicul pentru ca altfel n-o sa rezisti in lumea asta... Asta e adevarul crud ,dar e adevarul(! )dar cine trece acest prag, o sa dea cu nasul si de partea cu aplauze si flori...
Eu nu ma plang , pentru ca sunt hotarat sa indur. Multi or sa ma contrazica, spunandu-mi ca nu e asa sau poate multi nu trec prin asta sai poate multi au un psihic tare si trec mai usor.
As fi curios sa aud si parerea altor studenti la actorie, as vrea sa stiu cum percep ei ,doar din curiozitate.
Sunt foarte multi care dau an de an la actorie, este un procent foarte mare de fete, si este un mic avantaj pentru baieti... Bine, baietii sunt avantajati si dezavantajati, depinde de cum priveste fiecare,pentru ca lucreaza mai mult la ore. Eu, il consider un avantaj.
Sunt intrebat despre un lucru, care ma amuza, daca sunt obligati sa poarte colanti?! Da, se poarta si colanti la repetitii,pentru ca vorbim despre un costum neutru... e ca si cum esti gol, in plus se observa foarte usor cum iti lucreaza muschii, daca executi corect , etc.
Nici eu nu sunt de acord lucrul asta, pentru ca nu -mi sta bine in colanti, si normal pe noi se vad foarte ciudat,dar daca asta e politica, o respectam.
Inainte de vacanta, vorbeam cu un actor din teatru, despre cum a reusit sa se impace cu ideea ca intr-o piesa se saruta cu un coleg de scena, cu totii am ramas putin socati , cand ne-a spus, ca ii este foarte simplu?! Nu-mi venea sa cred, eu nu cred ca m-as impacat cu ideea asta, dar daca ti-o cere regizorul, n-ai ce face!!(nu-ti place ,dar daca trebuie ..) El spunea , ca dupa o mie de repetitii, s-a obisnuit si ii vine destul de usor(la inceput se stramba si el si etc ,etc , normal de altfel), nu va ganditi ca se saruta cu limba,nu (!),dar chiar si asa e destul de naspet pentru noi ca barbati, sa facem asta.
O alta intrebare obsedanta, vine din pareta fetelor, care ma intreba de cele mai multe ori,daca sunt nevoite sa se dezbrace... Aici e grele! De ce ??? Dupa parerea mea ,acest exercitiu este obligatoriu, sau ar trebui, acum depinde si de profesor, cata importanta ii da. Desi mi-e greu sa cred ca il sare cineva... Eu zic ,ca mai bine te obisnuiesti acum cu asta, decat sa te puna un regizor sa te dezbraci intr-o piesa si tu sa nu ai pregatirea psihica necesara pentru acest lucru,pentru ca da, exista si spectacole de genul asta, ca doar noi incercam sa redam niste lucruri firesti...Lumea se dezbraca, lumea face sex. Am primti intrebari din partea celor mai mari, care nu au habar de teatru (familie, prieteni) cum e cu actul asta sexual?? Nu se petrece nimic intre actori pe scena,totul este mimat si se aud niste sunete ,ca sa para real , doar nu va inchipuiti ca incep acum sa si-o traga in scena (=)) ),totul este mimat. Si revenind la dezbracat, da(!), el este valabil mai devreme sau mai tarziu , fiecare actor, student, trece prin asta.
Astea sunt chestii din culise , ca sa zic asa, si nu intra in partea aia rea, intra in partea normala a meseriei. Citeam pe un blog, al unei studente , ca avea o scena de dragoste, prima ei scena, si a avut un soc in momentul in care a auzit ca trebuie sa-si scoata rochia,dar a reusit sa treaca peste, si totul a decurs cum trebuie.
Restul le vedeti pe parcurs, eu nu m-am lovit nici macar de sfertul sferutlui din sfert,dar ramane sa le vedeti, ca sa nu fiu acuzat de exagerare. Multa bafta !!:D


Niciun comentariu: